Viac ako 3 600 zákazníkov dôveruje kvalite našich solárnych riešení
Filter
Za najväčšiu výzvu našej generácie považujem klimatickú zmenu. Príde mi logické využívať zdroje, ktoré nie sú výrazne limitované a nezhoršujú stav atmosféry. Myslím, že fotovoltika bude v budúcnosti štandard a som rád, že môžem tento staro-nový skvelý vynález začať používať čo najskôr. Veľkou výhodou fotovoltiky od ZSE je Virtuálna batéria. Fyzická batéria je v drahá a veľká, takže takéto riešenie ľuďom uľahčí prechod na novú technológiu. Som veľmi spokojný aj so samotnou inštaláciou fotovoltiky. Vždy som si inštaláciu predstavoval ako proces na niekoľko dní, no opak bol pravdou. Za pár hodín bolo všetko hotové.
Celý dom som staval už s výhľadom využitia fotovoltiky, je komplet na elektrinu a chcel som si znížiť mesačné náklady a byť menej závislý na sieti. Mám 6,8 kWh systém, ktorý plánujem zvýšiť na 10 kWh. Od roku 2021 využívam svoj prvý elektromobil, Volkswagen ID.4. Výhody elektromobility vidím v jej ekonomickosti a ekologickom prínose. Nabíjam prevažne doma (90 %) a zvyšok na ZSE Drive. Za mesiac ušetrím na pohonných hmotách cez 100 €, pretože z fotovoltiky nabíjam zadarmo. Zároveň ma predtým stál servis na spaľováku s výmenou oleja cez 200 € (minimálne každý rok), zatiaľ čo teraz pri elektromobile idem na prehliadku raz za dva roky za 160 €. Služba Virtuálna batéria pre elektromobil mi umožňuje nabíjať výhodnejšie, najmä na verejných nabíjačkách, kde neplatím ani za distribúciu.
Vyprodukovanie vlastnej energie, šetrenie životného prostredia a peňazí boli dôvody, prečo som sa rozhodol pre fotovoltické riešenie – je to 9,2 kWp. So samotnou výrobou som spokojný, nedá sa presne povedať, koľko sme ušetrili, pretože sme zmenili vykurovanie domu – prestali sme vykurovať plynom a prešli na tepelné čerpadlo. Od roku 2023 využívam svoj prvý elektromobil, značky Hyundai. Medzi hlavné výhody elektromobility patrí komfortnejšia jazda a úspora nákladov. Mesačne na pohonných hmotách ušetrím okolo 120 €. Nabíjacia infraštruktúra ale potrebuje dotiahnuť. Ako som začal využívať Virtuálnu batériu pre elektromobil, tak nabíjam prevažne na verejných nabíjačkách ZSE Drive, v menšej miere doma, kde mám vlastný wall-box. Služby ZSE Drive sa zlepšujú, aj keď aplikácia občas vykazuje nedostatky v aktualizácii spotreby. Službu Virtuálna batéria hodnotím veľmi pozitívne, zvyšuje to efektivitu výroby elektriny a priamej spotreby, aj keď by som ocenil skrátenie predstihu prenosu vyrobenej elektriny na kartu ZSE Drive z dvoch mesiacov na jeden.
Chcel som si vyrábať vlastnú elektrinu a strechu na dome som mal dosť veľkú, tak som si povedal, že idem do fotovoltiky. Mám 10 kWp riešenie, so samotnou výrobou som zatiaľ spokojný. Hoci ešte nemám ročné vyúčtovanie, vďaka Virtuálnej batérii pre elektromobil minimálne počas leta za jeho prevádzku neplatím. Elektromobil mám firemný, od roku 2022. Výhodou elektromobility je čistá prevádzka, je to ekologické, žiadne emisie, zároveň aj ekonomické s nízkymi prevádzkovými nákladmi, úplne tiché. Nabíjam výlučne na verejných nabíjačkách a v drvivej väčšine je to ZSE Drive – práve kvôli presunutej elektrine z mojej fotovoltiky. Celkovo som so službami ZSE Drive spokojný, aj keď by v Bratislave mohlo byť viac UFC nabíjacích staníc. Službu Virtuálna batéria hodnotím ako unikátnu a fantastickú, aj keď plánovanie, koľko percent vyrobenej elektriny presuniem na ZSE Drive kartu, môže byť občas obťažujúce.
Chcel som byť nezávislejší, znížiť náklady na energie a plánoval som kúpu elektromobilu, tak som sa rozhodol pre 10 kWp fotovoltické riešenie. Na účtoch sa úspory zatiaľ neprejavili, ale očakávam ich pri ďalšom vyúčtovaní. Od minulého roka využívam Hyundai Ioniq 5. Najväčšími výhodami elektromobility sú nezávislosť od cien paliva, domáce nabíjanie, tichosť a dynamika jazdy. Nabíjam prevažne doma 80 % (mám domáci wallbox), zvyšok na ZSE Drive nabíjačkách, kde využívam práve presunutú elektrinu z fotovoltiky. Náklady na prevádzku elektromobilu sú vďaka fotovoltike nulové, čo predstavuje úsporu 150 € mesačne oproti benzínu. So službami ZSE Drive som spokojný, ale ocenil by som možnosť využívať presunutú elektrinu z fotovoltiky aj mimo Slovenska. Virtuálnu batériu som začal využívať súčasne s fotovoltikou. Služba je výhodná, ale uvítal by som možnosť lepšieho nastavenia priamo v aplikácii a zdieľania energie z fotovoltiky s inými odbernými miestami, čo zatiaľ nie je dostupné.
Pre fotovoltiku som sa rozhodol z ekonomických dôvodov a využívam riešenie s výkonom 9 kWp. S výrobou elektriny som spokojný, ale vidím priestor na zlepšenie. Elektromobil používam od roku 2022, pričom jeho prevádzka je ekonomicky výhodnejšia než spaľovacia verzia, aj keď vnímam, že nabíjacia infraštruktúra by sa naďalej mohla vylepšovať. Približne 70 % mojich nabíjaní je cez verejné nabíjačky, kde nabíjam prevažne cez ZSE Drive. Privítal by som ale určite ďalšie rozširovanie siete, vylepšenie v aplikácii, najmä integráciu s Virtuálnou batériou. Táto služba je pre mňa veľmi užitočná a prispela k mojej spokojnosti so ZSE.
Považujem sa za technologického nadšenca, ktorý je ekologicky založený, a to bol dôvod, prečo som sa rozhodol pre fotovoltické riešenie. Využívam 10 kWp systém od ZSE a som s ním veľmi spokojný, hodnotil by som ho 9 z 10. Moje účty za elektrinu sa výrazne znížili, z 1 000 € ročne pred inštaláciou na 400 €, čo predstavuje úsporu 60 %, pričom mám aj fyzickú batériu. A to som teda ešte aj zvýšil spotrebu v domácnosti, lebo som trochu prestal šetriť elektrinou. Elektromobil využívam od roku 2024, je to KIA EV9 a najväčšími výhodami sú jazdné vlastnosti, komfort, dobíjanie a nízke prevádzkové náklady. Nevýhodou je slabšia sieť nabíjacích staníc, hlavne na diaľnici D1. Nabíjam prevažne doma s domácim wallboxom (80 %), zvyšok na ZSE Drive. So ZSE Drive som spokojný, ale ocenil by som okrem lepšieho pokrytia na D1 aj viac stojanov na frekventovaných miestach. Aplikáciu ZSE Drive hodnotím kladne. Moje náklady na prevádzku auta sú zatiaľ nulové v kombinácii s fotovoltikou a službou Virtuálna batéria pre elektromobil.
Rozhodol som sa pre fotovoltiku od ZSE, pretože mám istotu, že všetko bude fungovať, keďže firma má svojich elektrikárov. So samotnou výrobou som spokojný, aj keď legislatíva by mohla umožniť vyšší výkon ako 10 kWp. Monitoring fotovoltiky považujem za dôležitý, pretože nám pomáha prispôsobovať využívanie slnečnej energie. Účty za elektrinu sa mi znížili približne o 50 %. Od januára 2024 využívam elektromobily, pričom máme tri – aj súkromné, aj firemné. Sú to 2 Tesly a Hyundai Kona. Medzi výhody elektromobility patrí minimálny servis, možnosť nabíjania doma a super technológia. Nevýhody nevidím – dojazd je už veľmi dobrý. Nabíjam prevažne doma (85 %) na domácom wallboxe a na ZSE Drive (15 %). Služby ZSE Drive hodnotím kladne, aj keď by sa aplikácia mohla zlepšiť, najmä pokiaľ ide o zobrazovanie kWh z Virtuálnej batérie a spotrebu. Roaming v zahraničí nevyužívam, radšej si nainštalujem lokálnu aplikáciu. Na prevádzkových nákladoch elektromobilov šetrím značné sumy, servis skoro žiadny a na PHM sa ušetrilo veľmi veľa. Prevádzkové náklady 3 elektrických áut sú nižšie ako u jednej Škody Octavia. S Virtuálnou batériou pre elektromobil som bol jedným z prvých užívateľov, no grafické zobrazenie by mohlo byť prehľadnejšie, a aby sa dalo priamo v aplikácii nastaviť, koľko chce užívateľ použiť elektriny z Virtuálnej batérie na nabíjanie.
Fotovoltiku od ZSE využívam od marca 2024, rozhodla som sa pre 10 kWp riešenie, nakoľko som plánovala kúpu elektromobilu a chcela som znížiť náklady na energie. Fotovoltická výroba je nad moje očakávania, dokonca funguje aj pod mrakom. Mám súkromný elektromobil Tesla a po piatich rokoch s elektromobilmi by som sa už nevrátila k spaľovaciemu motoru – je to bezkonkurenčná voľba. Celkové náklady na prevádzku elektromobilu sú v porovnaní so spaľovacím motorom výrazne nižšie, pretože už nemusím často tankovať. Veľmi sa mi páči City Hub na Landererovej, som rada, že sa vybudovala moderná nabíjacia stanica. Virtuálnu batériu som začala využívať súbežne so zriadením fotovoltiky a hodnotím ju na 1*. Dúfam, že k tejto službe pribudnú aj ďalšie benefity.
Fotovoltika od ZSE bola pre mňa najjednoduchšia cesta, ako sa dostať k výrobe elektrickej energie aj s pripojením do siete, zriadením Virtuálnej batérie. Stačilo jedno splnomocnenie a ZSE všetko vybavilo za mňa. Využívam rozšírený monitoring fotovoltiky a funguje dobre. Doma mám nainštalovaný ZSE wall-box, asi 40 % nabíjaní robím doma. Denne jazdím veľmi veľa kilometrov, elektromobily sú technologicky úplne inde než spaľovacie auta a výhodou je, že nemusím chodiť na benzín. Na Slovensku nabíjam takmer výhradne na ZSE Drive nabíjačkách a využívam len DC nabíjačky – to je približne ďalších 40 % mojich nabíjaní, malá časť nabíjaní je v práci, keďže môj elektromobil Tesla je firemný. Určite by som ocenil posilnenie DC lokalít blízko ciest, keďže elektromobilov stále viac pribúda. Tiež treba poriadne zapracovať na vylepšení aplikácie ZSE Drive – tam sú veľké rezervy. Vďaka elektromobilu ušetrím zhruba 60 % nákladov v porovnaní s predchádzajúcim spaľovacím autom – prepočítaval som to na celkové ročné náklady. Virtuálna batéria pre elektromobil je super, mám to od úplného začiatku jej fungovania, predtým som mal tú klasickú Virtuálnu batériu. Je fajn, že vidím, koľko kWh pre použitie na nabíjačkách ZSE Drive mám ešte daný mesiac ako zostatok a koľko tam mám nedočerpané, ale určite by som privítal nejakú celkovú aplikáciu pre Virtuálnu batériu, kde uvidím celkovo koľko kWh z toho, čo som vo fotovoltike vyrobil a uložil, som už spotreboval (aj doma, aj pri nabíjaní) a koľko % mi ešte ostalo vo Virtuálnej baterke.