Elektrina z Virtuálnej batérie pre elektromobil, ktorú využijete na nabíjanie v sieti ZSE Drive, má vyššiu hodnotu, ako keď ju využijete len v domácnosti.
Každý mesiac si môžete nastaviť, koľko elektriny zo svojej fotovoltiky využijete doma a koľko na nabíjanie elektromobilu cez verejné nabíjačky ZSE Drive.
ZSE Drive kartu, na ktorú si chcete posielať voľné kWh zo svojej fotovoltiky, si môžete zmeniť raz mesačne.
Nespotrebovanú elektrinu z fotovoltiky si dočasne uložíte vo Virtuálnej batérii pre elektromobil a využijte ju v čase, keď budete potrebovať.
Sami si zvolíte, koľko elektriny z Virtuálnej batérie pre elektromobil presuniete na nabíjaciu kartu ZSE Drive na nabíjanie elektromobilu v sieti ZSE Drive po celom Slovensku.
Zvyšnú elektrinu z Virtuálnej batérie pre elektromobil využijete na domácu spotrebu – svietenie, elektrospotrebiče, domáce nabíjanie elektromobilu cez wallbox, atď.
Chcel som byť nezávislejší, znížiť náklady na energie a plánoval som kúpu elektromobilu, tak som sa rozhodol pre 10 kWp fotovoltické riešenie. Na účtoch sa úspory zatiaľ neprejavili, ale očakávam ich pri ďalšom vyúčtovaní. Od minulého roka využívam Hyundai Ioniq 5. Najväčšími výhodami elektromobility sú nezávislosť od cien paliva, domáce nabíjanie, tichosť a dynamika jazdy. Nabíjam prevažne doma 80 % (mám domáci wallbox), zvyšok na ZSE Drive nabíjačkách, kde využívam práve presunutú elektrinu z fotovoltiky. Náklady na prevádzku elektromobilu sú vďaka fotovoltike nulové, čo predstavuje úsporu 150 € mesačne oproti benzínu. So službami ZSE Drive som spokojný, ale ocenil by som možnosť využívať presunutú elektrinu z fotovoltiky aj mimo Slovenska. Virtuálnu batériu som začal využívať súčasne s fotovoltikou. Služba je výhodná, ale uvítal by som možnosť lepšieho nastavenia priamo v aplikácii a zdieľania energie z fotovoltiky s inými odbernými miestami, čo zatiaľ nie je dostupné.
Pre fotovoltiku som sa rozhodol z ekonomických dôvodov a využívam riešenie s výkonom 9 kWp. S výrobou elektriny som spokojný, ale vidím priestor na zlepšenie. Elektromobil používam od roku 2022, pričom jeho prevádzka je ekonomicky výhodnejšia než spaľovacia verzia, aj keď vnímam, že nabíjacia infraštruktúra by sa naďalej mohla vylepšovať. Približne 70 % mojich nabíjaní je cez verejné nabíjačky, kde nabíjam prevažne cez ZSE Drive. Privítal by som ale určite ďalšie rozširovanie siete, vylepšenie v aplikácii, najmä integráciu s Virtuálnou batériou. Táto služba je pre mňa veľmi užitočná a prispela k mojej spokojnosti so ZSE.
Považujem sa za technologického nadšenca, ktorý je ekologicky založený, a to bol dôvod, prečo som sa rozhodol pre fotovoltické riešenie. Využívam 10 kWp systém od ZSE a som s ním veľmi spokojný, hodnotil by som ho 9 z 10. Moje účty za elektrinu sa výrazne znížili, z 1 000 € ročne pred inštaláciou na 400 €, čo predstavuje úsporu 60 %, pričom mám aj fyzickú batériu. A to som teda ešte aj zvýšil spotrebu v domácnosti, lebo som trochu prestal šetriť elektrinou. Elektromobil využívam od roku 2024, je to KIA EV9 a najväčšími výhodami sú jazdné vlastnosti, komfort, dobíjanie a nízke prevádzkové náklady. Nevýhodou je slabšia sieť nabíjacích staníc, hlavne na diaľnici D1. Nabíjam prevažne doma s domácim wallboxom (80 %), zvyšok na ZSE Drive. So ZSE Drive som spokojný, ale ocenil by som okrem lepšieho pokrytia na D1 aj viac stojanov na frekventovaných miestach. Aplikáciu ZSE Drive hodnotím kladne. Moje náklady na prevádzku auta sú zatiaľ nulové v kombinácii s fotovoltikou a službou Virtuálna batéria pre elektromobil.
Rozhodol som sa pre fotovoltiku od ZSE, pretože mám istotu, že všetko bude fungovať, keďže firma má svojich elektrikárov. So samotnou výrobou som spokojný, aj keď legislatíva by mohla umožniť vyšší výkon ako 10 kWp. Monitoring fotovoltiky považujem za dôležitý, pretože nám pomáha prispôsobovať využívanie slnečnej energie. Účty za elektrinu sa mi znížili približne o 50 %. Od januára 2024 využívam elektromobily, pričom máme tri – aj súkromné, aj firemné. Sú to 2 Tesly a Hyundai Kona. Medzi výhody elektromobility patrí minimálny servis, možnosť nabíjania doma a super technológia. Nevýhody nevidím – dojazd je už veľmi dobrý. Nabíjam prevažne doma (85 %) na domácom wallboxe a na ZSE Drive (15 %). Služby ZSE Drive hodnotím kladne, aj keď by sa aplikácia mohla zlepšiť, najmä pokiaľ ide o zobrazovanie kWh z Virtuálnej batérie a spotrebu. Roaming v zahraničí nevyužívam, radšej si nainštalujem lokálnu aplikáciu. Na prevádzkových nákladoch elektromobilov šetrím značné sumy, servis skoro žiadny a na PHM sa ušetrilo veľmi veľa. Prevádzkové náklady 3 elektrických áut sú nižšie ako u jednej Škody Octavia. S Virtuálnou batériou pre elektromobil som bol jedným z prvých užívateľov, no grafické zobrazenie by mohlo byť prehľadnejšie, a aby sa dalo priamo v aplikácii nastaviť, koľko chce užívateľ použiť elektriny z Virtuálnej batérie na nabíjanie.
Na odporúčanie známeho som sa rozhodol pre fotovoltiku s cieľom znížiť náklady na energiu, najmä pri používaní elektromobilu. S výrobou fotovoltiky som veľmi spokojný, po 1,5 roku mi pokrýva viac ako 50 % spotreby a výrazne mi znížila účty na elektrinu z 140 € na 60 €. V súčasnosti využívam svoj druhý elektromobil, predtým som mal plug-in hybrid. Elektromobilita mi ponúka finančné úspory a pohodlné jazdenie bez obmedzení. Nabíjam najmä doma (70 %) a na ZSE Drive, čo hodnotím ako najlepšiu voľbu z hľadiska pomeru kvality a ceny. So službami ZSE Drive som celkovo spokojný, aj keď by som ocenil viac nabíjacích staníc. Aplikácia je prehľadná a jej využívanie v zahraničí je výhodné. Virtuálnu batériu pre elektromobil využívam a hodnotím ju na výbornú.
Celý dom som staval už s výhľadom využitia fotovoltiky, je komplet na elektrinu a chcel som si znížiť mesačné náklady a byť menej závislý na sieti. Mám 6,8 kWh systém, ktorý plánujem zvýšiť na 10 kWh. Od roku 2021 využívam svoj prvý elektromobil, Volkswagen ID.4. Výhody elektromobility vidím v jej ekonomickosti a ekologickom prínose. Nabíjam prevažne doma (90 %) a zvyšok na ZSE Drive. Za mesiac ušetrím na pohonných hmotách cez 100 €, pretože z fotovoltiky nabíjam zadarmo. Zároveň ma predtým stál servis na spaľováku s výmenou oleja cez 200 € (minimálne každý rok), zatiaľ čo teraz pri elektromobile idem na prehliadku raz za dva roky za 160 €. Služba Virtuálna batéria pre elektromobil mi umožňuje nabíjať výhodnejšie, najmä na verejných nabíjačkách, kde neplatím ani za distribúciu.
Vyprodukovanie vlastnej energie, šetrenie životného prostredia a peňazí boli dôvody, prečo som sa rozhodol pre fotovoltické riešenie – je to 9,2 kWp. So samotnou výrobou som spokojný, nedá sa presne povedať, koľko sme ušetrili, pretože sme zmenili vykurovanie domu – prestali sme vykurovať plynom a prešli na tepelné čerpadlo. Od roku 2023 využívam svoj prvý elektromobil, značky Hyundai. Medzi hlavné výhody elektromobility patrí komfortnejšia jazda a úspora nákladov. Mesačne na pohonných hmotách ušetrím okolo 120 €. Nabíjacia infraštruktúra ale potrebuje dotiahnuť. Ako som začal využívať Virtuálnu batériu pre elektromobil, tak nabíjam prevažne na verejných nabíjačkách ZSE Drive, v menšej miere doma, kde mám vlastný wall-box. Služby ZSE Drive sa zlepšujú, aj keď aplikácia občas vykazuje nedostatky v aktualizácii spotreby. Službu Virtuálna batéria hodnotím veľmi pozitívne, zvyšuje to efektivitu výroby elektriny a priamej spotreby, aj keď by som ocenil skrátenie predstihu prenosu vyrobenej elektriny na kartu ZSE Drive z dvoch mesiacov na jeden.
Chcel som si vyrábať vlastnú elektrinu a strechu na dome som mal dosť veľkú, tak som si povedal, že idem do fotovoltiky. Mám 10 kWp riešenie, so samotnou výrobou som zatiaľ spokojný. Hoci ešte nemám ročné vyúčtovanie, vďaka Virtuálnej batérii pre elektromobil minimálne počas leta za jeho prevádzku neplatím. Elektromobil mám firemný, od roku 2022. Výhodou elektromobility je čistá prevádzka, je to ekologické, žiadne emisie, zároveň aj ekonomické s nízkymi prevádzkovými nákladmi, úplne tiché. Nabíjam výlučne na verejných nabíjačkách a v drvivej väčšine je to ZSE Drive – práve kvôli presunutej elektrine z mojej fotovoltiky. Celkovo som so službami ZSE Drive spokojný, aj keď by v Bratislave mohlo byť viac UFC nabíjacích staníc. Službu Virtuálna batéria hodnotím ako unikátnu a fantastickú, aj keď plánovanie, koľko percent vyrobenej elektriny presuniem na ZSE Drive kartu, môže byť občas obťažujúce.
Z dôvodu ekologického myslenia som si zakúpil fotovoltické riešenie pre svoj rodinný dom. Od roku 2023 využívam svoj prvý elektromobil, konkrétne model Tesla Y. Medzi najväčšie pozitíva elektromobility patrí bezhlučnosť a páči sa mi aj ekologický aspekt. Nabíjam doma aj na ceste zhruba v pomere 50:50, doma mám wallbox. Na cestách nabíjam z 95 % na nabíjačkách ZSE Drive. Nabíjam prevažne na ZSE Drive nabíjačkách, nakoľko využívam službu Virtuálna batéria pre elektromobil, ktorú hodnotím veľmi pozitívne. So službami ZSE Drive som spokojný, avšak chýbajú mi rýchlonabíjačky v niektorých regiónoch. Aplikácia sa zlepšila, no vyžaduje si ďalšie inovácie, napríklad, aby správne zobrazovala dostupné nabíjacie stanice v mojom okolí. V porovnaní s prevádzkou spaľovacieho motora dosahujem zatiaľ asi 50 % úsporu.
Fotovoltiku od ZSE využívam od marca 2024, rozhodla som sa pre 10 kWp riešenie, nakoľko som plánovala kúpu elektromobilu a chcela som znížiť náklady na energie. Fotovoltická výroba je nad moje očakávania, dokonca funguje aj pod mrakom. Mám súkromný elektromobil Tesla a po piatich rokoch s elektromobilmi by som sa už nevrátila k spaľovaciemu motoru – je to bezkonkurenčná voľba. Celkové náklady na prevádzku elektromobilu sú v porovnaní so spaľovacím motorom výrazne nižšie, pretože už nemusím často tankovať. Veľmi sa mi páči City Hub na Landererovej, som rada, že sa vybudovala moderná nabíjacia stanica. Virtuálnu batériu som začala využívať súbežne so zriadením fotovoltiky a hodnotím ju na 1*. Dúfam, že k tejto službe pribudnú aj ďalšie benefity.
Celkové zúčtovanie uloženej elektriny vo Virtuálnej batérii pre elektromobil a jej využitia prebieha zhodne s vyúčtovacím cyklom vašej spotreby elektriny. Na vyúčtovacej faktúre za elektrinu presne uvidíte, koľko vyrobenej elektriny ste z Virtuálnej batérie pre elektromobil využili pre domácu spotrebu a koľko elektriny ste spotrebovali od ZSE, ako vášho dodávateľa elektriny. Informáciu o presunutých a využitých kWh elektriny, ktoré ste sa rozhodli vyčerpať cez nabíjacie stanice ZSE Drive, nájdete po prihlásení sa do svojho profilu v mobilnej aplikácii ZSE Drive.
Maximálne množstvo uloženej elektriny vo Virtuálnej batérii pre elektromobil je do výšky spotreby vašej domácnosti, podľa nastavenej periodicity vyúčtovania združenej dodávky elektriny. Na nabíjaciu kartu pre elektromobil ZSE Drive si môžete preniesť maximálne 95 % elektriny uloženej vo Virtuálnej batérii pre elektromobil.
Fixný mesačný poplatok je 3 € mesačne (vrátane DPH).
V prípade ukladania elektriny do Virtuálnej batérie pre elektromobil neplatíte nikomu nič, ani prevádzkovateľovi distribučnej sústavy. Pri čerpaní elektriny z Virtuálnej batérie pre elektromobil naspäť pre svoju domácu spotrebu, platíte len poplatky prevádzkovateľa distribučnej sústavy. Keď si presúvate elektrinu na svoju nabíjaciu kartu ZSE Drive, neplatíte žiadne poplatky navyše.
Zákazník, ktorý má záujem o Virtuálnu batériu pre elektromobil od ZSE, musí spĺňať nasledovné:
Vyúčtovací cyklus Virtuálnej batérie pre elektromobil je zhodný s vyúčtovacím cyklom vašej spotreby elektriny, nemôžete si ho nastaviť inak.
Zákazník je oprávnený 1 x za kalendárny mesiac vykonať zmenu:
O zmenu je potrebné požiadať vyplnením žiadosti a doručením
Zvolené % kWh z uloženej elektriny v mesiaci M čerpá zákazník na nabíjanie elektromobilu v sieti ZSE Drive v mesiaci M+2.
Príklad: V mesiaci 11/2023 je Virtuálna batéria pre elektromobil účinná a prebieha výroba elektriny. V mesiaci 12/2023 prebehne vyúčtovanie elektriny, ktorú si zákazník zvolil na svoju spotrebu. Na zákazníkom určenú kartu ZSE Drive budú zvolené kWh pripísané k 1. 1. 2024. Zákazník si musí tieto presunuté kWh vyčerpať do konca januára 2024, ich prenos do ďalšieho mesiaca nie je možný.
Kliknite na stránku ZSE Drive, kde nájdete bližšie informácie o programoch Partner Safe, Road Safe a Flat Safe. Stačí si jeden z nich vybrať a registrovať sa.
V prípade akýchkoľvek otázok môžete kontaktovať priamo Zákaznícku linku ZSE Drive na 0800 555 800 alebo e-mailom na elektromobilita@zse.sk.
Virtuálnu batériu pre elektromobil môžu využívať všetci zákazníci, ktorí odoberajú elektrinu od ZSE bez ohľadu na distribučné územie, to znamená, kdekoľvek na Slovensku, samozrejme, za splnenia predchádzajúcich podmienok.
Áno. Virtuálnu batériu pre elektromobil môžete mať bez ohľadu na to, od koho máte inštalované fotovoltické zariadenie na vašom dome. To sa vzťahuje na fotovoltické riešenia inštalované v minulosti, ako aj na fotovoltické riešenia, o ktorých domácnosti ešte len uvažujú. Jedinou podmienkou je, aby bola vaša fotovoltika riadne pripojená do distribučnej sústavy.
Fyzická batéria je umiestnená priamo v domácnosti zákazníka, Virtuálna batéria pre elektromobil je virtuálne úložisko, ktoré prevádzkuje ZSE (zákazník ju nemá fyzicky umiestnenú doma). Ďalší rozdiel je v cene týchto batérií. Fyzická batéria stojí niekoľko tisíc eur a Virtuálnu batériu pre elektromobil ZSE poskytuje za poplatok 3 € mesačne. Ak zákazník vlastní fyzickú batériu a je stále pripojený do distribučnej siete, platí variabilné poplatky len za elektrinu, ktorú odoberie z distribučnej siete (ak sa mu náhodou minie uložená elektrina z batérie). V prípade Virtuálnej batérie pre elektromobil zákazník platí pri odbere elektriny z virtuálnej batérie len poplatky prevádzkovateľa distribučnej sústavy (keď si berie elektrinu z Virtuálnej batérie pre elektromobil naspäť pre svoju domácu spotrebu). V prípade ukladania elektriny do Virtuálnej batérie pre elektromobil neplatí zákazník nič, ani prevádzkovateľovi distribučnej sústavy.
V tomto prípade nefunguje odber zo siete ani z Virtuálnej batérie pre elektromobil. Ukladanie prebytkov do Virtuálnej batérie pre elektromobil taktiež nebude možné.
Virtuálna batéria pre elektromobil nemá vplyv na získanie finančného príspevku. Finančný príspevok nie je možné získať špeciálne na Virtuálnu batériu pre elektromobil, ale len na celé fotovoltické riešenie. Podrobnosti o aktuálnom programe Zelená domácnostiam nájdete tu.
Elektrinu uloženú vo Virtuálnej batérii pre elektromobil vám v prípade čerpania pre domácu spotrebu kompenzujeme v rovnakom pomere VT a NT ako v prípade vášho štandardného odberu zo siete.
To závisí od celkovej spotreby elektriny vo vašej domácnosti a od spôsobu ako v priebehu dňa vaša domácnosť funguje z pohľadu spotreby elektriny. V súčasnosti najpredávanejším riešením je ZSE Fotovolt Štandard 4 kWp s 10 panelmi a s Virtuálnou batériou k tomu. Úžitok z virtuálnej batérie pocítite, akonáhle si do nej uložíte aspoň 500 kWh ročne.